Laastse berichtje uit Baarn al weer - Reisverslag uit Baarn, Nederland van c.b.s. Het Waterschip - WaarBenJij.nu Laastse berichtje uit Baarn al weer - Reisverslag uit Baarn, Nederland van c.b.s. Het Waterschip - WaarBenJij.nu

Laastse berichtje uit Baarn al weer

Door: juf Barbera

Blijf op de hoogte en volg c.b.s. Het Waterschip

27 November 2008 | Nederland, Baarn

(maar morgen middag of zo nog een bericht uit Pernis hoor... vrees niet!)
Dieren geluiden, spannende speurtocht en heel veel lol!

Hallo papa’s, mama’s, broers, zussen, opa’s, oma’s, ooms, tantes, neven, nichten, buren, collega’s, waterschippertjes, pernissers, vrienden, bekenden, kennissen…kortom iedereen die dit leest!

Wat gaat zo’n werkweek toch snel zeg! Op het moment dat juf Barbera weer begint te typen zitten de kinderen aan hun laatste avond maal (dat klinkt dramatischer als dat het is hoor). Maar zoals het cliche zegt: de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt.
Nou en dat hebben we zeker hoor!

Gisteravond kregen we rijst met bonen (chili?) te eten. De meesters en juffen die op bezoek waren schoven ook gezellig aan bij een tafel en prikten lekker een vorkje mee.
Het was maar goed dat een aantal kinderen in Baarn al “wat lekkers” op had… want niet iedereen was even blij met deze maaltijd ;)

Na het eten moesten de kinderen weer in het werkboekje schrijven en konden ze even lekker uitbuiken en binnen spelen.
Om even voor half acht gingen meester Sander, juf Gerdien, juf Annie en juf Rianne samen met 4 meesters en juffen van de Vliedberg het terrein op. Ze hadden warme kleding aan gedaan en namen een vuilniszak mee om op te zitten.
Een zaklamp was ook geen overbodige luxe… ze zouden namelijk een flinke tijd in het donker zitten.
We gingen namelijk samen met de groep 7 van de Vliedberg het dieren geluiden spel spelen. Na de uitleg van juf Aline wachtten de kinderen buiten op het signaal dat het spel kon beginnen. De kinderen waren opgedeeld in groepjes van 5. Ze kregen een briefje mee en moesten (door goed te luisteren…oei das lastig…want ’t was donker dus iedereen ging lopen gillen en tja dan hoor je niet zoveel he?!) de leerkrachten van allebei de scholen vinden. Alle leerkrachten deden een dier na. Zo was bijvoorbeeld meester Sander de Ezel en was juf Gerdien de Hond. Na wat aarzeling gingen toch alle groepjes op zoek naar de dieren.
Dat was best lastig hoor! Het terrein is groot en de dieren zaten niet heel dicht bij elkaar. Bovendien moest ieder groepje met een ander dier beginnen… dus als je alle dieren al gevonden hebt maar je eerste dier is onvindbaar dan moest je dus blijven zoeken totdat je dat dier gevonden had!
Maar het ging prima!!! Zelfs de kinderen die het donker eigenlijk niet heel fijn vinden hebben meegedaan. Juf Barbera hield samen met meester Peter (van de Vliedberg) de boel in de gaten… en zo af en toe moest er een kind van het Waterschip of van de Vliedberg getroost worden omdat hij of zij niet tevreden was over het groepje of het toch wel eng vond in het donker…Het was best koud buiten!!! En als je stil zit krijg je het nog kouder. Maar daar hadden we wat op gevonden :) Zitten op een heerlijk warme kruik en een warm fleece dekentje over de benen… We leken wel een stel bejaarden! Hahahaha maar goed, koud hadden wij het niet ;)
Als je met je hele groepje alle dieren in de juiste volgorde gevonden had mocht je weer naar binnen. Daar had juf Aline ondertussen wat lekkers te eten en te drinken neergezet!

Ondertussen waren meester Boers en juf Evelyn de avondspeurtocht uitzetten. Wat wel handig is dit jaar is dat we walkie-talkies van meester Sander geleend hebben…Want je hebt hier in het bos geen bereik met je mobieltje dus kun je elkaar niet bereiken als je wat verder bij elkaar vandaan bent.
Dus juf Barbera en juf Evelyn hadden regelmatig contact via de walkie-talkie!
Om half 9 waren er al een aantal groepjes klaar met zoeken naar de dieren en kwamen ook juf Evelyn en meester Boers weer aan bij het kamphuis. We besloten om het dieren geluiden spel te stoppen want de dieren zaten al meer dan een uur in de kou.

Binnen kregen ook de kinderen die niet alle dieren gevonden hadden wat lekkers en wat te drinken. De koek en zopie kraam was weer open dus de kinderen konden lekker wat te snoepen kopen. Ook de meesters en juffen die dier waren geweest kregen nog wat te drinken. En rond een uurtje of 9 vertrokken zij weer richting huis… want het is minimaal een uur rijden vanaf hier en de volgende dag moesten zij natuurlijk weer gewoon werken! We vonden het erg leuk en gezellig dat ze zijn geweest en willen ze nogmaals bedanken voor hun inzet tijdens het dieren geluiden spel!!!
Voor ons was het ook tijd voor weer wat actie. Want juf Evelyn en meester Boers hadden natuurlijk niet voor niets een avond speurtocht uitgezet.
Meester Boers legde de kinderen in het kort uit wat de bedoeling was.
Hij en juf Evelyn hadden een route uitgezet in het bos. Niet zomaar een route…nee een route die je alleen met je zaklamp kon vinden. Namelijk met aluminiumfolie (om een kartonnetje heen gewikkeld) en reflectoren (je weet wel van die oranje dingen…). Als je daar met je zaklamp op schijnt dan zie je waar je heen moet.
Die route was wel buiten het kampterrein… En het was de bedoeling dat de kinderen (zonder leiding!!!!) de route zouden vinden en volgen. Dat bracht eventjes wat paniek…Totdat ze dus doorkregen dat ze echt allemaal hun zaklamp mee moesten nemen! Dat veranderde de zaak.
Het eerste groepje werd naar het hek gestuurd. En toen het tweede groepje bijna zou gaan vertrekken zagen we ineens de kinderen van het eerste groepje weer verschijnen. Niet dat ze al terug waren van de tocht…nee ze konden het hek waar ze eerst door heen moesten voordat de tocht begon niet eens vinden!
Juf Barbera is toen met groepje 1 en 2 meegelopen naar het hek. Groepje 1 is toen weggegaan en groepje 2 5 minuten later. Wel hadden we van te voren even afgesproken dat als een groepje niet meer alleen verder zou durven dat het hele groepje dan of bij een reflector of bij een bordje met aluminium folie moesten wachten…dan zou er vanzelf een andere groep komen waarbij ze aan konden sluiten.
Toen ook de tweede groep onderweg was kon de volgende groep laarzen en jassen aantrekken. Weer dankzij de walkie-talkies verliep de communicatie heel soepel. Juf Barbera bleef met een zaklamp bij het hek staan en meester Boers hielp de kinderen op weg richting juf Barbera.
Na wat instructies kon ook het volgende groepje weg. En uiteindelijk ging ook het laatste groepje weg (elke tafel van tijdens het eten was een groepje). En met geen enkel groepje hoefde een leerkracht mee! Nou dat is nog niet veel vaker voor gekomen hoor dat alle groepjes zonder leerkracht weg zijn gegaan! Natuurlijk waren er wel een paar kinderen die eigenlijk niet zo goed durfden…maar de kinderen zorgden allemaal heel lief voor elkaar! De kinderen die wat bang waren mochten de arm van een dapper kind vast houden of werden opgepept door de lieve en bemoedigende woorden van hun groepsgenootjes.

Toen ook het laatste groepje weg was keerde juf Barbera weer terug naar het kamphuis. En meester Boers en juf Aline liepen de groepjes te gemoed om ze op te vangen (natuurlijk ging ook het enge masker weer mee…hihihi)
Al redelijk vlot was het eerste groepje weer terug. Ondanks dat ze in het begin best wel een beetje bang waren vonden ze het een ontzettend leuke speurtocht! Ze kregen wat te drinken en te eten en daarna was het tijd om te douchen en in bed te gaan liggen. In hun bed mochten ze dan nog even wat lezen of gezellig kletsen. Zo ging het ook met de andere groepjes die binnen druppelden…
Toen juf Aline een van de groepjes wilde laten schrikken aarzelde Dennis geen minuut en gaf het monster een duwtje… en hop daar lag juf Aline onderuit op haar kont in de modder…Die laat voorlopig geen kinderen meer schrikken!
Er waren 5 groepjes. De laatste groep was de “bezemwagen” en had ook de opdracht om alle folie en reflectoren mee te nemen. Maar ze namen niet alleen de folie en de reflectoren mee…nee ook de andere 2 groepjes! Ze hadden het prima naar hun zin maar hadden toch maar ergens gewacht en zo was de groep toch weer helemaal veilig uit het bos.

Toen iedereen gedouched en wel in bed lag was het tijd om meester Boers zijn belofte in te lossen. De jongens mochten even bij de meiden op de slaapkamer kijken en de meiden mochten even bij de jongens langs. Nou dat was natuurlijk een hoop gegiebel! Volgens de jongens en meiden duurde het veel te kort…
Maar het was de hoogste tijd om te gaan slapen. Er werd nog her den der gekletst en dus gingen de juffen en meester even posten bij de slaapkamers…En dat doet altijd wonderen! Want als er een meester of juf voor de deur van je slaapzaal staat of zit dan ben je heus wel stil hoor… En wat gebeurt er als je moe bent, eigenlijk nog wil keten maar het dan ineens stil is in je slaapzaal? Juist dan slaat de vermoeidheid toe en val je binnen no time in slaap!

En een moeite om weer uit bed te komen joh de volgende morgen!!! Het is echt een groep die lekker lang slaapt. We hebben wel eens groepen mee gehad die om half 7 al luidruchtig waren… Maar deze zijn zo stil, of slapen zo lang dat het maar goed is dat meester Boers op tijd wakker was om iedereen wakker te maken anders waren we vast te laat geweest voor het ontbijt donderdag!!!
Maar fris en fruitig zat iedereen aan het ontbijt!

Na het ontbijt was het weer even tijd om lekker buiten te spelen. En daarna hebben we een heerlijke wandeling gemaakt. We lezen in de berichtjes van thuis wel eens wat over het weer… Maar eigenlijk hebben we niets te klagen!!! Want we hebben nog geen regen gehad! En tja ’t is een beetje koud maar daar hebben we gelukkig onze warme kleding voor mee genomen.
Tijdens de wandeling liepen we over exact het zelfde pad als waar we met de stroperstocht in polonaise moesten lopen… In het daglicht was het helemaal geen eng bos!!!
We kwamen ook langs een heel bijzonder stuk landgoed. Hier in de buurt is namelijk ook het landgoed Pijnenburg. En ja u raad het natuurlijk al… Het klopt!!! Op dat landgoed staan heel bijzondere bomen. Dat was nu niet zo goed te zien omdat het herfst is…Maar aan de bomen op landgoed Pijnenburg groeien de welbekende koeken van Pijnenburg, nog niet zo mooi in plakjes als dat u ze in de winkel kan kopen… maar gewoon van die grote koeken. Het oogstseizoen is helaas al geweest anders hadden we kunnen happen naar Pijnenburg.
We vervolgden onze weg en kwamen ook nog langs grafheuvels. Moe van de wandeling kwamen we weer bij het kamphuis aan. Omdat de groep 7 van de Vliedberg nog niet terug was uit Baarn mochten een aantal kinderen vrijwillig even de tafels dekken. Daar was de Vliedberg natuurlijk heel erg blij mee toen ze terug kwamen!

We gingen aan tafel, en dit keer aten we tussen de middag brood omdat de groep 8 van de Vliedberg er niet was. Maar gelukkig had de kok iets extra’s voor ons: een heerlijk kopje gebonden kippensoep! Nou daar lustten we wel pap van hoor naar zo’n wandeling. Lekker je brood er in dopen! Er zijn zelfs kinderen die wel 3 kommen soep op hebben!!!
Na de maaltijd gingen de kinderen lekker buiten spelen. De groep 7 van de Vliedberg ging ook buiten spelen. En dat was ontzettend gezellig. De kinderen zochten elkaar op en speelden met elkaar.
Ondertussen zetten de meester en de juffen binnen een aantal spellen klaar.
En toen de kinderen het buiten een beetje zat werden hebben we ze naar binnen gehaald.
De jury (of te wel wij allemaal…) keurde nog wat baksels van de bakwedstrijd, dronken wat fris en daarna werd er heerlijk gespeeld: 4 op een rij, schaken, rummikub, set, wie is het?, pim pam pet, pictionairy enzovoort.
Tijdens het spelen kregen we bezoek van meester van Ommen. Die kwam eens even kijken hoe het hier met ons gaat.

En de meester bofte… want hij kon bijna gelijk bij ons aanschuiven aan tafel!
Nou ja boffen….
Ja boffen! Want ze zitten nu heerlijk met z’n allen aan de patat met frikadellen!!!
Flinke klodders mayo, ketchup en appelmoes….hmmmmmmmmm
De schalen zijn nog nooit zo snel leeg gegaan deze werkweek!!!
Maar gelukkig had Bas genoeg gebakken dus konden we de schalen weer aanvullen!

Ik ga maar gauw het verslag uploaden…
Want we hebben nog een drukke avond voor de boeg!
Wel al weer de laatste avond helaas….
Fotos van gisteravond en van vandaag zet ik na de disco op de site….(dus dat zal wel een latertje worden!!!)
En als ik morgenmiddag thuis een beetje uitgeslapen heb…dan zal ik alles over de bonte avond, de disco en de laatste ochtend vertellen, en dan zet ik natuurlijk ook de foto’s van vanavond er bij!

Het zal wel rustig zijn trouwens als ze morgen thuis komen, want de meeste kinderen beginnen aardig schor te worden!!!

We zijn heel benieuwd naar de acts op de bonte avond…en ook naar de danstalenten in deze groep!

Veel liefs uit Baarn!
Hele dikke zoenen en knuffels!!!!!!!!
(zijn toch wel een beetje blij dat we jullie morgen weer zien hoor! ;) )
Van alle groep 7 kids, meester Boers, juf Aline, juf Evelyn en juf Barbera!

• 27 November 2008 - 18:35

Voor Michelle:

lieve zus je bent morge weer trug we heben nog een verasing voor je we zijn blij dat je morge weer trug bent
    xxxkimberly

• 27 November 2008 - 18:51

Ruizemuisjes:

Hallo allemaal,

Weer zo'n uitgebreid verslag en elke keer als wij de verslagen lezen denken we wat doen jullie een hoop en wat zal het gezellig zijn daar. Toen wij jong waren (ahhum hoor opa en oma) hebben wij dit soort dingen niet meegemaakt dus allemaal .......heel bijzonder en maak er nog een hele mooie laatste avond/nacht en ochtend van en wij kijken er naar uit om jullie morgen weer allemaal terug te zien in Pernis.
    Lief moppie van ons, veel plezier straks, slaap lekker voor vanavond en we zijn blij dat je er morgen weer bent hoor, we hebben je gemist, lekkere kwebbeltante.

XXXX Pa, Na en Joeri

• 27 November 2008 - 18:51

Richard G:

Hallo allemaal, je wat een belevenissen iedere dag zeg. Het lijkt me hardstikke leuk (ben gewoon jaloers op jullie). Rich ik zag je liggen in je slaapzak op de foto super leuk zeg!!!
    Veel plezien de laatste avond en slaapse. Zie je morgen!! welterusten en hele dikke kus XXX van papa en mama XXX

• 27 November 2008 - 18:56

Carla Leeuwenburg:

Barbera, geweldig hoe jij alles op papier weet te krijgen zeg.
    Iedere dag kijken we daar weer naar uit.
    Bedankt voor je mooie verhalen.
    En Niels, een dikke kus nog van mam.

• 27 November 2008 - 18:58

Rein Grootendorst:

hoi Lorenzo en alle dappere waterschippers. heb jullie verslag gelezen.Volgens mij is het bij jullie de hele week al 1 groot feest. doe vanavond allemaal je best.Tot morgen!!!

• 27 November 2008 - 19:01

Voor Daan:

Hoi jongen,
    wat een leuk verhaal weer. Onze complimenten aan juf Barbera.
    Jullie wandelen wel heel veel zeg! Hier is alles goed. Bram heeft een 'Pieten-doe-boek' in zn schoen gekregen. Hij mag nu avi 5 lezen en heeft de tafel van 5 gehaald! Goed hè van je kleine broertje? Hij is alleen een beetje boos omdat jij patat hebt gegeten en hij niet....hihihi. Morgen komen jullie alweer terug, wat gaat zo'n week toch snel. Veel plezier op de bonteavond. Laat ze maar lekker lachen, samen met Omar. En wel een beetje dansen hoor. Dag gozer, tot morgen! XXXX papa, mama, Bram en Huub

• 27 November 2008 - 19:06

Corina:

Hoi Kev,wat een leuke week zeg!!!!,zo te zien op de foto,s heb je heel veel naar je zin gehaad,geniet van je laaste nacht en tot morgen jongen.
    GR. en een kus van Larissa
    van mijn krijg je morgen(HAHAHA)

• 27 November 2008 - 19:07

Lesley:

zo te lezen hebben jullie een super werkweek gehad.
    en morgen weer terug naar pernis.
    nou tot morgen lesley
    oma wil

• 27 November 2008 - 19:08

Omar Van As:

Hallo Omar,

Ik vind het fijn dat je het naar je zin heb op de werkweek. Ik verwacht je morgenavond op de koffie bij mij. Groetjes van je ome Siem

• 27 November 2008 - 19:09

Huize Nijssen:

Juf Barbera wat zullen wij moeten "afkicken"zeg van alle belevenissen op deze site. Nog een keer mogen naar je verhaal uitkijken.Bedankt voor je mooie verhalen!!!! Maar.... Jordy wij zullen blij zijn als je morgen weer heerlijk in je eigen bedje ligt te ronken.

Dikke knuf van ons allemaal en tot straks

• 27 November 2008 - 19:10

Steenhoven:

Hoi Michelle. Als wij zo de verslagen lezen moet het wel helemaal toppie zijn! Vanavond is dan de grote avond voor jullie. Hebben jullie nog een beetje geoefend voor de bonte avond? Doe jullie best en maak nog even heel heel veel plezier en we hopen je morgen weer snel te zien! Welterusten voor straks lieverd! XXX

• 27 November 2008 - 19:12

Richard G:

Hallo richard, wat doen juliie allemaal leuke dingen op de werkweek zeg.
    de patat en de frikandellen bevallen je zeker beter dan rijst met bonen ?
    nog veel plezier op de laatste avond en tot morgen ,als je wil mag je morgen als je thuis bent kiezen wat je wilt eten goed ?

tot morgen groetjes papa

• 27 November 2008 - 19:17

Omar Van As:

Hé die Omar,

Veel plezier op de bonte avond en tot morgen.
    Groeten van pa en ma

• 27 November 2008 - 19:20

Monique:

voor nick;zo lekker frikandellen met appelmoes ,zo te lezen heb je weer genoeg te doen gehad,hoop voor jou dat je zaterdag niet vroeg hoef te voetb,kan je ff blijven liggen he zal wel slaapgebrek hebben.slaap lekker tot morgen mama

• 27 November 2008 - 19:23

Berthy:

Hey Nando, laatste avond vanavond. Lekker disco-en. Het zal een feest zijn vanavond. Morgen zien we je weer. Kijk ik toch wel naar uit. En Merijn mist je ook heel erg. Veel plezier vanavond.

Dikke kus....mama

En juf Barbara.... je kunt fantastisch schrijven. Het is een genot om het te lezen. Bedankt.

• 27 November 2008 - 19:42

Nicky:

Hier nog een klein berichtje van je oma Ineke. Ik zie dat je het lekker naar je zin heb. Je zal morgen wel doodop zijn als je weer thuis ben.Dus lekker naar bedje toe hahahaha.
    Groetjes Oma xxxxxx

• 27 November 2008 - 19:53

(juf) Rianne:

Hallo allemaal!
    Ik heb het erg naar mijn zin gehad gisteren bij jullie; een nieuw spel geleerd, goed gegeten(alhoewel veel van jullie daar anders over dachten;-))lekker sfeer geproefd en 's avond in een donker bos gezeten.........
    Er kwamen enkele kinderen langs die dat donker niet zo prettig vonden en ik zal het eerlijk toegeven, ook enkele juffen voelden zich soms vrij ongemakkelijk!
    We zaten net op ons plekje toen er luid blaffend een hond onze kant op kwam, eerst dacht ik nog dat het een streek van "aardige" collega's was maar toen ik een schim langs zag rennen was ik niet zo blij.
    Wat hebben jullie rondgelopen over dat terrein!
    En toen we terug waren in het kamphuis waren er al weer voorbereidingen voor de volgende speurtocht!
    Jullie hebben zeker een paar schoenen versleten deze week!
    Ik vond het leuk om even langs te komen en wens jullie een fijne bonte avond toe.
    Collega's, nog even volhouden, vrijdagmiddag mogen jullie instorten na deze goede prestatie!
    Veel plezier nog met elkaar!.

• 27 November 2008 - 19:54

Chic En San:

Hoi Lorenzo,
    Jeetje, wat hebben jullie veel meegemaakt in dat weekje zeg! Het is al een hele dagtaak om dat verslag te lezen! Petje af voor juf Barbera!!
    Maak er vanavond een te gekke avond van en voor straks,slaap lekker!
    Dikke kus van Chic, San en Jill -xx-

• 27 November 2008 - 20:03

N Vd Sigtenhorst:

Hoi Wesley, vanavond lekker disco-en en morgen weer lekker naar huis he. Nou maak er nog wat leuks van en we zien je morgen. xxxjes papa en mama. En slaap leeker de laatste nacht. doeidoei

• 27 November 2008 - 20:08

Hanneke Hout:

Hoi jantine

veel plezier op de bonte avond.morgen weer lekker naar huis.dan is het hier weer voorbij met de rust! ha ha.Keet maar lekker vannacht,morgen thuis uitrusten.xxxmamma

• 27 November 2008 - 20:14

JUF BARBERA:

HOI ALLEMAAL
    DE BONTE AVOND IS IN VOLLE GANG EN HET IS SUPER GEZELLIG...
    MAAREH...
    JULLIE KRABBELEN TOCH ZEKER WEL WAT FEYENOOR VANAVOND DOET TEGEN DEPORTIVO HE??? ;)
    GROETJES VAN EEN FEESTENDE MENIGTE!!!

• 27 November 2008 - 20:34

Carla Leeuwenburg:

Ha feestende kids en leerkrachten.
    Volgens mij kunnen jullie morgen geen van allen meer praten.
    Maar dat komt vast goed.
    Have fun allemaal!

• 27 November 2008 - 20:38

Jaco En Janny:

Hallo Corine,

Ben je lekker aan het feesten nu? We zijn benieuwd of Michelle,
    Rosalyn en jij jullie
    optreden al gehad hebben.
    Feest maar lekker verder en we vermoeden dat je vannacht niet zoveel zal
    slapen, maar des te meer zal keten!
    We zullen blij zijn als we je morgen weer zien en dan moet je eerst maar eens lekker uitrusten!
    Tot morgen lieve schat!
    Geniet nog maar even lekker van de laatste avond/nacht/ochtend!

Groetjes en xxxxxxxxx
    van papa, mama en Elize

• 27 November 2008 - 20:38

Helen:

Hallo Asha en de rest,
    Nog een nachtje slapen en dan komen jullie weer thuis. Nou meissie ben blij dat je weer morgen weer bent ;). Nou nog de bonte avond ben benieuwd of jullie act goed gaat.Een dikke knuffel en kus van hier. Welterusten voor straks:)

• 27 November 2008 - 20:39

Helen:

Hallo Asha en de rest,
    Nog een nachtje slapen en dan komen jullie weer thuis. Nou meissie ben blij dat je er morgen weer bent ;). Nou nog de bonte avond ben benieuwd of jullie act goed gaat.Een dikke knuffel en kus van hier. Welterusten voor straks:)

• 27 November 2008 - 20:48

Richard V:

we hopen dat je een leuke avond hebt gehad. slaap lekker en tot morgen. even een berichtje voor de meester en de juffen. bedankt voor de leuke en fijne berichten en foto's die jullie hebben verstuurd.
    Kusjes Mama, Papa, en Marco

• 27 November 2008 - 20:53

Duncan:

hee kerel bedankt voor je kaart.ben blij als je morgen weer thuis bent. maak er nog een tegekke avond van. tot morgen groetjes en een dikke kus

• 27 November 2008 - 21:09

Yolanda:

HA LOREENTJE

Fijn dat het zo leuk is. De bonte avond zal helemaal wel te gek zijn. Blij dat je morgen weer thuis bent hoor, het is zo stil hier. Zonder al die beuken met vince en je vader. Heb je ons kaartje nog gehad? Ik was vergeten je naam er op te zetten. (dom, dom).Nou, lekker slapen straks en tot morgen. Dikke knuffel. XX MamaXX

• 27 November 2008 - 21:16

Kayleigh:

Nou meid zal blij zijn als je weer terug bent .
    We hebben maar een hond als logee genomen zo stil is het , ik zie je morgen na mijn werk en veel plezier nog vanavond !!

• 27 November 2008 - 21:23

De Plantingaatjes:

hallo allemaal, wat een drukke en gezellige week zeg, ik wou dat ik dat ook nog eens over mocht doen hahaha. jullie zijn nu lekker aan het feesten. we zullen morgen wel heel wat verhalen te horen krijgen. Lizzy en Milan xxxxxxx en knuffels en nog veel plezier. Juf Barbara, Feyenoord staat nu 3-0 achter....

• 27 November 2008 - 21:27

Marja Steenhoven:

Sorry Barbera, maar ze staan nu met 3 - 0 achter net op rijnmond gekeken!!!! Sorry dat het slecht nieuws is hoop dat de bonte avond beter is en gezelliger, en dikke xxx nog voor michelle

• 27 November 2008 - 21:28

Meester Hut:

Juf Barbera, het is erg vervelend maar op dit moment 22:27 uur staat Feyenoord met 3 - 0 achter!
    Toch nog een fijne avond en geef meester Boers straks een lekkere knuffel en zorg ervoor dat hij vannacht niet in de buurt van de bel komt!

• 27 November 2008 - 21:29

• 27 November 2008 - 21:30

Meester Hut:

Oeps iets te enthousiast geklikt geloof ik..

• 27 November 2008 - 21:38

Nu we toch online zijn:
    Groeten aan alle kinderen op Het Waterschip en de meesters en juffen. Hoewel zijn er eigenlijk nog wel meesters in Pernis? Bij mij in Zwolle zijn 26 juffen en 2 meesters! Dus wees lief voor elke meester die jullie nog hebben. Vertroetel ze, geef ze cadeautjes, geef ze extra salaris (dames en heren van he bestuur!) en geef ze gewoon eens een aai over hun bol.. Want voordat je het weet zijn er alleen nog maar juffen..... En dat is natuurlijk .......

• 27 November 2008 - 21:49

Losfrigos:

Yo Mitch. We vinden het geweldig om te lezen hoe jullie het naar de zin hebben in de Baarnse bossen. Maar nog veel leuker vinden we het om je morgen eindelijk weer in Pernis terug te zien! We zijn superbenieuwd naar je ervaringen man. ZIE JE ZOOOO!!!

• 27 November 2008 - 22:35

Jennifer:

Heey lizzy:D
    je heb een lekkere gezellige drukke week achter de rug he;) je zal wel moe zijn als je morgen thuis komt;) maar morgen middag zien we elkaar weer he:D ik heb tot 2 uur school dus dan zien we elkaar daarna wel;)komt helemaal goed:D;)
    ik hoop dat alles goed gaat/is gegaan met de bonte avond, en dat je het lekker naar je zin heb gehad!!!!!!!:);)
    ik zou in ieder geval zeggen: Slaap lekker en tot morgen lieverd(K)(L)

dikke knuffel + dikke kus
    xxxxx Jenny

• 27 November 2008 - 22:37

Jennifer:

heey milan;)

hoe is het daar? ik hoop dat jij het ook een beetje naar je zin hebt!!;) geniet er nog maar ff van want voor je het weet is het MORGEN OCHTEND:( jammer he:P
    nou in ieder geval--> nog veel plezier!!!!

groetjes uit pernis van Joop en mien ook, en natuurlijk van Mij(jennifer)

• 27 November 2008 - 22:40

JUF BARBERA:

BEETJE JAMMER VAN FEYENOORD :'( NOU JA BEETJE... 'T IS EIGENLIJK GEWOON "KOEKJE" ;)
    MAAR WIJ HEBBEN EEN FANTASTISCHE BONTE AVOND EN DISCO GEHAD!!! HET VOLLEDIGE VERSLAG LEZEN JULLIE MORGEN MIDDAG OF ZO WEL... ZE LIGGEN NU NET ALLEMAAL IN HUN BEDJES...
    IK GA NOG FF SNEL DE FOTO'S ER OP ZETTEN (NOG NIET DIE VAN VANAVOND...DAT IS TE VEEL WERK...)
    GROETJES UIT BAARN
    VAN EEN INMIDDELS UITGEPUTTE MENIGTE ;)

XXX
    JUF BABRERA

• 27 November 2008 - 23:56

Gertjan Verbeek:

hallo. allemaal
    Er is een tijd van komen en een tijd van gaan ,de tijd van gaan is nu gekomen, maar ik denk dat veel kinderen weer blij zijn dat ze weer naar huis gaan.lekker weer in hun eigen bedje slapen....jullie hebben volgens mij een top werkweek gehad .... hierbij wil ik alle juffen en meesters bedanken voor de goede zorg en energie en inspanning die ze de afgelopen dagen voor de kinderen hebben gedaan. toppie bedankt.
    MVG michel en corina en larissa kieboom.
    ps kev over feyenoord praten we maar niet want daar word je echt niet vrolijk van. ik zie je morgen gr

• 28 November 2008 - 05:41

Jan Pieter:

Hoi grote vriend Daan!
    Ik denk dat je nu (half zeven) nog lekker ligt te pitten na de inspannende bonte avond. Volgens mij hebben jullie een waanzinnige week gehad en ik hoop dat je straks als je weer thuis bent grote verhalen hebt, daar kijken we echt naar uit hoor! Nou succes zo meteen met het bij elkaar zoeken en inpakken van je spullen en tot vanavond!
    Dikke knuffel papa!

• 28 November 2008 - 05:42

Lia:

Hoi Meetje,
    Goeiesmorgens
    Lekker geslapen, het laatste nachtje in je slaapzak, vannacht weer lekker in je eigen bedje.
    Hebben jullie en leuke bonte avond gehad. Nou het laatste ontbijtje met z'n allen en dan alle spulletjes inpakken.Jullie hebben wel een hele leuke week gehad hoor, allemaal leuke en "enge" dingen gedaan en gezien. De week is snel voorbij gevlogen. We zijn weer blij als je vanmiddag thuis bent, dan ben je weer "eersie kr...." hihihi ot zometeen
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

• 28 November 2008 - 05:56

Carla:

Goeiemorgen lieve Niels, klasgenootjes en juffen en meester!

Bijna tijd om op te staan en in te pakken.
    Het zit er weer op.
    Maar jullie kunnen terug kijken op een hele leuke week.
    En wij ouders zijn blij als we de kinderen weer terugzien, heerlijk vermoeid.
    Succes met inpakken allemaal!

• 28 November 2008 - 06:29

Chari:

Goede morgen Lorenzo,

Hebben jullie de beest uitgehangen gisteravond hahaha. Ik hoop dat jullie een leuke bonte avond hebben gehad. Nog een paar uurtjes en dan weer lekker thuis om te slapennnn (zal je wel nodig hebben) na zo'n drukke week. Tot strakkies en xxxxxx,
    mama

xxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

• 28 November 2008 - 06:41

Marcia:

Goedemorgen allemaal,

Jullie zijn waarschijnlijk net allemaal uit jullie warme slaapzakken gekropen, lekker nog even omtbijten met z'n allen en dan inpakken en weer naar huis. Wij zullen jullie met open armen ontvangen. Jullie kunnen volgens mij terug kijken op een hele leuke, gezellige, spannende werkweek.
    Bij deze wil ik dan ook de juffen en meester bedanken voor alle goede zorgen en de manier waarop jullie ons op de hoogte hebben gehouden....helemaal toppie.
    Jullie net je bed uit, ik net terug van mijn werk dus ik ga snel nog even mijn mandje in.
    Marith lieve schat tot straks.

XXXXX Mama

Lieve gr. Marcia

• 28 November 2008 - 06:41

Rein Grootendorst:

hoi lorenzo goedemorgen lekker geslapen. is zeker wel een leuke avond geweest?
    De week is heel snel voorbij gegaan. voor straks allemaal een goede reis.

• 28 November 2008 - 08:11

Voor Dennis:

ik hoop dat je heeel veel plezier hebt gehad en tot straks.

• 28 November 2008 - 09:36

Dries En Mary:

Hallo Linda,

Nooit geweten dat jij schaken kunt. Knap hoor!!!!
    We zijn benieuwd naar de verhalen van de bnte avond.
    Veel plezier onderweg naar huis.
    Dries en Mary

• 28 November 2008 - 09:48

Conny:

lieve lieve roos,wat een superweek heb je gehad. we hebben gesmuld van de verhalen van juf barbara.je zult wel opkijken thuis ,beneden is het een klein beetje rommelig door de verbouwing maar het is heel gezellig bij bernard en faleha. tot straks meis en dikke kus van mama.

• 28 November 2008 - 13:56

Dröge:

Zo alles = weer veilig in Pernis beland. Inderdaard Jiry = aardig schor terug gekomen maar zoals Aline al zei dat = lekker rustig hahahahaha.
    In iedergeval heeft hij een superweek gehad en mocht het van Jiry nog wel wat langer duren maar aan alle dingen komt een eind.
    Meesters en juffen bedankt voor zo'n superweek.
    Groetjes van de Dröges

• 28 November 2008 - 15:22

Janny:

Meester en juffen,
    Heel erg bedankt voor alle goede zorgen voor de kinderen en voor alle inspanningen om de kids een leuke werkweek te bezorgen!

Even een vraagje, ook aan de werkweekgangers en hun ouders: heeft iemand een plastic zak van Corine gevonden met daarin o.a. een zaklamp, kampboekje, muts, tekening(en) en waarschijnlijk 2 paar oorbellen? Als dit zo is
    zou een reactie heel erg fijn zijn, Bij voorbaat dank!

• 28 November 2008 - 18:55

Petra:

heeft iemand misschien een pyama gevonden?
    youri is 'm namelijk kwijt.

• 28 November 2008 - 19:58

Lieve leerkrachten.
    Bedankt voor alle goede zorgen afgelopen week.
    En fijn dat de kinderen weer gezond en wel thuis zijn.
    Hier en daar een kuchje of piepstemmetje, maar dat is best leuk.
    Petje af, jullie hebben dat toch maar goed gedaan!

Groetjes!

• 28 November 2008 - 20:06

Niels:

het is weer voorbij.
    de werkweek.
    af en toe was het niet zo leuk maar het was een leuke week.