(eindelijk...) 't laatste verslag - Reisverslag uit Pernis, Nederland van c.b.s. Het Waterschip - WaarBenJij.nu (eindelijk...) 't laatste verslag - Reisverslag uit Pernis, Nederland van c.b.s. Het Waterschip - WaarBenJij.nu

(eindelijk...) 't laatste verslag

Door: juf Barbera

Blijf op de hoogte en volg c.b.s. Het Waterschip

14 December 2008 | Nederland, Pernis

Bonte avond en afscheid van de Stulp.

Zo… ’t heeft even geduurd (sorry sorry sorry… veel te druk, en nee ik heb niet alleen maar liggen slapen…om bij te komen van de werkweek)
Maar ik ga nu dan eindelijk beginnen aan het laatste verslag waar jullie natuurlijk met smart op hebben zitten te wachten! Alhoewel jullie het vermoedelijk ook heel druk gehad hebben (de vaders/moeders met wassen en tassen uitpakken, en de kids met slapen en natuurlijk weer alle hobby’s en dergelijke die in het weekend altijd ruim aan bod komen! En natuurlijk inmiddels ook alle surprises, sintvieringen en ga zo maar door…)

Eens even denken waar we ook al weer gebleven was…
Oh ja de patat!
Nou die schalen gingen dus helemaal leeg!!! De kinderen hebben zich echt vol zitten eten.
Na het eten werkten de kinderen aan hun verslag van de donderdag. En daarna moesten ze alvast hun tassen gaan inpakken (maar natuurlijk niet hun kleding voor de bonte avond en voor de volgende dag) en de slaapzalen vast een beetje opruimen.
Wat een bende hadden ze er van gemaakt zeg…ay ay ay ’t is wel eens netter geweest in de Stulp!!
Als de kinderen klaar waren met opruimen mochten ze oefenen voor de bonte avond of nog even lekker buiten spelen. Waar we om 19.00u nog even het levend stratego zouden doen.
Het werd steeds kouder buiten en steeds meer kinderen wilden naar binnen nog lekker douchen en een spelletje doen. Uiteindelijk waren er om 19.00 nog maar 7 kinderen voor het levend stratego… en dat is natuurlijk veel te weinig…
Dus besloten we maar om het af te blazen. En dan wat vroeger met de bonte avond te beginnen.

Om even na half 8 was iedereen er klaar voor. De zaal stond klaar. De muziek was geregeld. De lichten die aan moesten staan stonden aan en de lichten die uit moesten waren uit. Iedereen had zijn kleding aan… De bonte avond kon beginnen!

Kevin en Lesley beten het spits af. Ze waren best zenuwachtig maar het ging hartstikke goed. Daarna:…(en vergeef me als de volgorde niet correct is…’t is al weer even geleden…) hebben we: genoten van de moppen van Jordy en Niels, gegierd van de lach om de moppen van Omar en Daan, een potje bingo gespeeld met Richard, Lorenzo en Wesley, gezwijmeld bij het optreden van Lizzy als Nienke van het huis Anubis, geswingd met de Vengaboys (Rosalyn, Michelle en Corine!), genoten van “Idols” met als presentatrice Anne (die al dezelfde presenteertalenten heeft als haar grote broer Bob die vorig jaar de bonte avond presenteerde!) kandidaten Linda en Jantine en in de jury zaten Dennis Wesley en Marith, meegedanst op de Macarena met Marith Romee en Kayleigh, verbaasd gekeken naar de goocheltruc van Nando, gekeken naar het mooie toneelspel van Lorena, Asha en Melanie, meegezongen (bijna iedereen dan ;) ) met Jiry en Richard die Ciske de Rat na deden en ook met Jesse en Vincent die het Hand in hand deden, gelachen (nee niet uitgelachen want ze deden het juist heel goed!) om de kabouters Jerremy, Mitchel, Lesley en Duncan, uit ons dak gegaan op het nummer Rosanne (natuurlijk van Nick en Simon) door Dennis, Youri en Nicky en tot slot deden de juffen nog de Hermes House Band na met I will survive (zou dat over de werkweek gaan? Nou die hebben we wel overleefd hoor ;) ) (gelukkig zijn daar geen foto’s van hahahahaha)

De sfeer zat er na de act van de juffen al goed in dus schoven we de stoelen aan de kant en de disco kon beginnen! Natuurlijk moesten een paar meiden hun outfit even veranderen, aan hun haar frutten of hun “make-up” bijwerken…
De voetjes gingen flink van de vloer en de kinderen dansten er op los. Ze zongen mee met heerlijke Hollandse meezingers. Jumpten op lekkere house muziek en al gauw hadden de meiden de boa’s van de juffen afgetroggeld. (Aan het eind van de avond lag de hele vloer vol gekleurde veertjes….hahahaha)
Na een tijdje kwamen ook de kinderen van de Vliedberg mee dansen. Dat was in het begin wel even wennen… De kinderen van de Vliedberg hadden een heel andere muzieksmaak dan de Waterschippers maar uiteindelijk werd er toch lekker samen gedanst en gezongen en had iedereen het naar z’n zin. Met lichtgevende breekstaafjes voor iedereen was het net alsof we in een echte disco waren. Iedereen zag er dan ook feestelijk uit en later zelfs “bezweet” van al dat dansen!
De kinderen die echt heel erg moe waren mochten vast naar bed gaan. En om even na elven werd het laatste nummer gedraaid: Toedeloe…
Of te wel.. we gaan allemaal naar bedje toe! De lichten gingen aan en iedereen ging naar zijn of haar eigen slaapzaal.
De meeste kinderen waren wel moe maar dr waren ook een heleboel kids die nog gezellig aan het kletsen waren…En aan het giechelen over die ene leuke jongen of dat ene leuke meisje ;) Of heel andere onderwerpen waar de meester en de juffen gelukkig niets over gehoord hebben.
Maar ook deze nacht duurde het gelukkig niet zo heel erg lang voordat iedereen stil werd en heerlijk ging slapen!

Na een (voor sommigen toch wel kort) nachtje lekker slapen was het toch om 7.30 weer tijd om op te staan. We konden wel een beetje rustig aan doen gelukkig want ’t ontbijt is op de laatste dag altijd iets later. Maar we hadden nog genoeg op te ruimen dus dat beetje extra tijd konden we wel gebruiken ;)
We hadden ook nog een aantal strafcorveers dus dat kwam mooi uit.
Toen we konden aanschuiven aan het ontbijt was bijna alles opgeruimd en ingepakt.
We werden deze morgen zelfs nog verwend met een lekker eitje bij het ontbijt!
Dat hebben sommigen zich goed laten smaken!!
Gelukkig hadden we deze ochtend geen afwas corvee, dus (helaas voor hen…) moest de Vliedberg de laatste grote vaat van de week doen. Alle tassen konden ondertussen alvast naar buiten gebracht worden. We moesten wel oppassen dat er niet per ongeluk een Waterschip tas tussen de Vliedberg tassen kwam te staan (of andersom…) maar dat ging prima. Toen we de tassen naar buiten aan het brengen waren kwam de bus er al aan. De chauffeur deed de laadruimtes open dus konden we al onze spullen inladen. Het leek wel alsof er meer mee terug naar huis ging dan waar we mee gekomen waren.
Vele handen maken licht werk dus de bus was al snel ingepakt.
De kinderen konden nog even lekker buiten spelen en op hun gemak afscheid nemen van de kinderen van de Vliedberg. En de leerkrachten en buschauffeurs konden nog even lekker een kopje koffie drinken voordat de reis naar huis zou beginnen.
Uiteindelijk was het dan echt tijd om te gaan…maar niet voordat we nog even Bas, Jaques en Erwin heel erg bedankten voor de leuke fijne en gezellige week die ze ons gegeven hebben! Ze kregen een enorm applaus en ook nog alledrie een lekkere chocolade letter.

We gingen de bus in (bijna toch nog 1 van onze tassen in de Vliedbergbus beland…maar uiteindelijk toch in onze bus terecht gekomen!) zochten allemaal een lekker plekje en genoten onderweg van de film Monsters en Co (jammer dat we hem niet af konden kijken!!!)
En ongeveer rond de afgesproken tijd reden we Pernis in. Waar op het plein bij de muziektent al heel veel ouders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes, meesters, juffen en andere welkom thuis heters ons stonden op te wachten. Toen de deuren van de bus open gingen werden al die mensen dan ook flink om de hals gevlogen en begonnen de kinderen gelijk hun verhalen te vertellen.
Binnen een mum van tijd was de bus leeg en ging iedereen richting huis.
Het einde van een fantastische werkweek waarin iedereen zijn of haar steentje heeft bijgedragen!

• 16 December 2008 - 10:44

Oscar En Lia:

Nou toch nog het verhaal van de bonte avond en van de afsluiting van de werkweek en is juf Barbara uit haar vervroegde winterslaap wakker geschrokken meteen denkend .....oja dat moest ik ook nog op de site zetten...hihi

Het moet wel erg gezellig zijn geweest op de bonte avond dat zie je zo wel.. Jammer dat er videootjes van de stukjes op de site staan, we waren we erg nieuwsgierig naar, maar misschien een idee voor de volgende werkweek.
    Gelukkig is iedereen weer thuis en uitgerust.

Het was een bewogen week met veel verhalen en foto's wat we thuis op de voet hebben gevolgd (was leuk om naar uit te kijken net nog ff na het eten kijken en lezen wat jullie gedaan hadden).

Zo betrokken te zijn bij dat wat er gebeurde van dag tot dag was een extra dimensie voor ons en we voelde er ons bijna tussen zitten.

En wat een energie heeft het voor de juffen en meester gekost maar het resultaat was er ook naar.!
    De verhalen zijn thuis in volle glorie verteld en zelfs wij werden er soms moe van ...hihi
    Al met al een week om NOOIT te vergeten en waar nog veel over gesproken word.

Iedereen bedankt voor een fantastische verhalen en foto’s van de werkweek en een extra pluim voor juf Barbara.

Oscar Lia Stefan Mélanie

• 16 December 2008 - 10:47

Oscar En Lia:

foutje...Jammer dat er GEEN videootjes van de stukjes op de site staan,